Sosialt Entrepenørskap Rogaland

Jeg var sammen med planleggingsgruppen for Trippelkonferansen 2018 i går. Veldig spennende. Målet med konferansen er å synliggjøre tre viktige verdier som bedrifter får ved å engasjere seg i sosialt entrepenørskap.

Sosialt entrepenørskap gir trippel gevinst for:

Mennesket – det binder oss sammen som ansatte og mennesker når bedriften vår har et engasjement. Organisasjonen «Se Meg» er et eksempel på en sosial entrepenør. De har flere bedriftspartnere som gir støtte i form av økonomiske midler og Pro bono. Det gir mening når arbeidsplassen vår gjør noe viktig!

Samfunnet – det løfter de svakeste i samfunnet, utjevner forskjeller og har en stor forebyggende effekt. Det unike med sosiale entrepenører er at dette ofte er ildsjeler som virkelig brenner for noe. Samfunnet er avhengig av disse menneskene med sitt slagkraftige engasjement. Når bedrifter støtter sosiale entrepenører er de indirekte med på å skape en enorm samfunnsmessig gevinst.

Bedriften – det er utallige eksempler på bedrifter som lykkes, får flere kunder, har utvidet nettverket sitt og vokser som resultat av at de har et sosialt entrepenørskaps-engasjement. Jeg kjøper gjerne tjenester av bedrifter som brenner for noe. Når jeg kjøper sko av Toms shoes vet jeg at et annet menneske, et eller annet sted i verden, også får et par sko. Sosialt entrepenørskap er smart – på mange måter.

Les mer på facebook.com/trippelsosialeentreprenorer

Det blir også utrolig mye spennende å glede seg til for neste års konferanse, 2018.

Eier og styreleder i Ferd, Johan H. Andresen, forteller om sosialt entreprenørskap:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *