Rørlegger Stavanger Pris

Søkemotoroptimalisering handler om å optimalisere for kundens spørsmål. Hva spør kundene om? Hva Googler de? Hva slags informasjon leter de etter?

Ta en titt her:

«Rørlegger Stavanger» har 141.000 resultater i Google.

«Rørlegger Stavanger Pris» har kun 36.200.

Når vi snakker SEO betyr det at konkurransen er mindre for det lengste søkeordet. Det er mindre folk på dansegulvet, og sjansen for at du skal skille deg ut er mye større.

Her er noen kjappe tips til deg som er daglig leder for en rørleggerbedrift:

  • Lag en liste over 10 spørsmål som kundene sannsynligvis lurer på.
  • Sjekk mailboksen din. Du har sannsynligvis svart på de mange ganger allerede.
  • Lag en side per spørsmål og gi masse god informasjon
  • Husk å ta-med-sporsmalet-i-urlen når du skal lage siden.

Visste du forresten at de fleste kundene dine hopper over betalte søkeresultat/annonser i Google? Vi stoler nemlig mest på bedrifter som ligger høyt oppe i et organisk søk.

Her er noen av forslagene som dukker opp i Google når du søker etter «Hva koster rørlegger osv…»

En gylden anledning til å lage sider som:

/hva-koster-rorlegger-til-nytt-hus
/hva-koster-rorleggervakt
/hva koster-rorlegger-kjokken
/hva-koster-rorlegger-bad

Nei, du kan ikke svare definitivt på disse spørsmålene. Men du kan gi kundene dine nyttige svar og en pekepinn. Tenk formuleringer som «her er noen eksempler på hvilke rørleggerkostnader du må beregne når du skal….».

Se for deg et ungt par som sitter og gjør research på nettet. De leter etter informasjon og prøver å gjøre noen tidlige beregninger på hva oppussingen vil koste.

Hvilken rørlegger tror du de velger, hvis de finner nettsiden din – stappfull av nyttig informasjon (som gjorde oppussingen litt lettere)?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *