Kundespørsmåloptimalisering

Optimalisering for søkemotor handler om å optimalisere for kundens spørsmål.

Ta en titt på varmefag sine tips og råd.

De svarer blant annet på google-søk som «pipe trekker dårlig». Et slikt søk fører oss nemlig rett til https://www.varmefag.no/tips-og-raad/slik-faar-du-fart-paa-en-pipe-som-trekker-daarlig.

Det er ikke mange dagene siden vi røykla stuen vår mens vi forsøkte å fyre i ovnen. Jepp. Dårlig trekk.

Nei, jeg googlet ikke etter løsningen den dagen. Men jeg ser levende for meg at jeg eller kona kunne gjort nettopp det.

«Hm. Det må jo finnes noen smarte tips om dette…. Jeg spør Google.»

Men denne gang handlet røykleggingen mest om vestlandsvær og lavtrykk.

Sånt skjer.

Søkemotoroptimalisering handler nettopp om å gruble seg frem til: «Hva spør kundene våre om? Hva lurer de på? Hva trenger de tips og hjelp til? Hva spør de Google om?»

Kanskje vi skulle innført navneskifte fra søkemotoroptimalisering til kundespørsmåloptimalisering?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *