Kompetanse

Her er noen stikkord over kompetanse jeg har samlet sammen de siste årene.

  • Inbound Marketing sertifisert
  • Har jobbet med tekst, innhold, seo for både egen bedrift og andre
  • Erfaring med CRM, Podio
  • Filming og videoredigering
  • Photoshop
  • Har skrevet ebøker, leadmagneter ++
  • Har gjort intervjuer med lydopptak og transkribert (kundehistorier, blogg osv)
  • Prosjektledet Magento nettbutikker fra A-Å. Også internasjonale.
  • Nyhetsbrev, mailchimp
  • Har ført regnskap, Tripletex
  • Blogging
  • Landingssider (f.eks. brukt leadpages.net)
  • Mestrer godt ulike CMS: Squarespace, WordPress ++
  • CTA / Call to action, laget buttons, testet forskjellig software.
  • SEO analyse, meta description, H1, title
  • Salg. Cold calls. Done that. Brrr. Grusomt skummelt, men lærerikt.
  • Kundemøter/salg.
  • Brainstorming/idéutvikling. Har jobbet med ungt entrepenørskap og plukket opp tips rundt disse prosessene. Kanon-spennende.
  • Jurymedlem for Ungt Entrepenørskap.
  • Glad i å jobbe/snakke/være med flerkulturelle mennesker (TCKer, har vokst opp i Afrika). Jeg finner raskt felles knutepunkter med folk med ulik bakgrunn enn meg selv.
  • Har lært masse spennende om video, speilreflekskamera, objektiv, filmteknikker, redigering osv.
  • Jobbet med outsourcing. Utviklere i Vietnam.
  • Undervisning (lærer). Både elever med tilpasset opplæring og vanlig ungdomsskole elevgrupper.
  • Ansvar for prosjekter med animasjon i skolen. Enormt spennende. Storyboard, manus, stopmotion animasjon, redigering, replikker ++

Sertifisert – Inbound Marketing

Inbound Marketing er egentlig ikke vanskelig, men det er en metodikk som man må jobbe litt med for å «få det til». Jeg begynte å studere Inbound marketing for mange år siden, men har ikke oppdatert meg på en stund.

Men for ordens skyld – her er en bekreftelse på at jeg har bestått Hubspot sitt sertifiseringskurs.

Men den viktigste bekreftelsen på at jeg forstår hva Inbound Marketing handler om er at jeg har hjulpet flere bedrifter med å bli synlige i Google´s søkeresultater i løpet av 3-6 mnd. Et eksempel på dette er skistativene til Geir Inge Sivertsen i Mira Racks som har blitt solid synlige i Googles søkeresultater. Dette fikk jeg til gjennom godt arbeid med kundehistorier, målrettet SEO og en klype kreativitet. Men Inbound-metodikken ligger bak hele innsatsen.