Atmosfære

Video skal skape en atmosfære. Se på dette. Alt er filmet med et makroobjektiv slik at vi kommer helt tett innpå. Slik klipp brukes for eksempel som ekstramateriale (b-roll) i en video om en person som nyter en god kopp kaffi på sin favoritt-kafé.

Men i denne videoen får vi altså kun se ekstramateriale som er filmet med makroobjektivet (100mm f/2,8).

Kaffi. Jeg kjenner lukten av nykvernet kaffi i nesa. Jeg får lyst til å sette meg på en kafé og legge hendene rundt en rykende varm kopp med kaffe. Høre lydene av småsnakking rundt de andre bordene. Det er alltid «passe varmt» på gode kaféer. Jeg mener, romtemperaturen er perfekt og du har lyst til å sitte der.

Starbucks har sagt:

People come for the coffee but stay for the atmosphere.

Og her er kjernen. En god video skal skape nettopp den atmosfæren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *